برای آموزش مربع های شگفت انگیز ( سودوکو ها ) به دانش آموزان کلاس اول باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید: مربع های شگفت انگیز از مصداق های حل مسئله هستند که از ابتدای کتاب تا انتهای کتاب به کرات آمده است.اگر از همین ابتدای سال به خوبی آموزش داده شود دانش آموزان با مشکلی مواجه نخواهند شد وسودوکو های عددی مشکل را نیز به راحتی حل می نمایند - درابتدا باید مفهوم ردیف وستون رابه دانش آموزان آموزش دهید طوری که دانش آموزان کاملاً قادر به درک این مفاهیم باشند. - بر روی تخته سیاه جدولی به شکل زیر رسم نمایید وبا رنگ کردن ردیف ها وشمارش ردیف های جدول این مفهوم را برای دانش آموزان جا بیندازید. - در صورت داشتن کمد یا کتابخانه ی کلاسی به ردیف های آن اشاره کنید - به ردیف های جدول حروف الفبای وبرنامه ی کلاسی اشاره کنید. 2- جدول روی تخته راپاک کنید ودوباره جدولی رسم کنید .این بار خطوط را عمودی بکشید وبا رنگ کردن ستون ها وشمارش آن ها مفهوم ستون را آموزش دهید. - از چند نفر دانش آموزکلاس بخواهید درجلوی کلاس بر روی موزاییک های کلاس به شکل ردیفی بایستند. - مجدداً از آنها بخواهید به شکل ستونی بایستند. - از آنها بپرسید در صف کلاس به شکل ردیفی می ایستند یا ستونی ؟ 3- در مرحله ی بعد مطمئن شوید دانش آموزان قادر به نگهداری ذهنی رنگها در ذهن خود هستند. - برای این منظورسه قطعه گچ به رنگ های مختلف را به دانش آموز نشان دهید. از اوبخواهید رنگ هارا به خاطر بسپارد.سپس دست ها را در پشت خود برده یکی از گچ ها را بردارید . ازدانش آموز بپرسیدد کدام رنگ نیست ؟ می توانید از مهره های رنگی چرتکه یا چینه های رنگی استفاده کنید. 4-جدولی دارای سه ردیف وسه ستون روی تخته ی کلاس رسم نمایید.سه تا گچ به رنگ های متفاوت به دانش آموزان نشان دهید و.رنگ آنها را بپرسید..با اشاره به ردیف اول بپرسید این ردیف چند خانه دارد؟ پس از دریافت پاسخ سه خانه ، بگویید می خواهیم این سه خانه را با این سه رنگ گچ که داریم ، رنگ کنیم ،هر خانه را یک رنگ. - بگویید حالا می خواهیم ردیف دوم را نیز به همین شکل رنگ کنیم .در هر خانه طوری رنگ را باید انتخاب کنیم که بارنگ بالایی آن مثل هم نباشد.ردیف سوم را نیز به همین شکل توضیح داده وکامل می کنیم. - حالا به ستون ها اشاره می کنیم ومی گوییم بچه ها ببینید هیچ کدام از رنگ ها در ستون ها هم تکراری نیستند وهر سه رنگ هم وجود دارد. 5-جدولی روی تخته رسم می کنیم وسه تا گچ رنگی به دانش آموزانی که یاد گرفته اند می دهیم ومی خواهیم .جدول سودوکو را به شیوه ای که فرا گرفته اند ،رنگ نمایند. 6-می توانید جهت آگاهی از میزان یادگیری آزمون عملکردی طراحی نمایید.
برچسبها:
دانلوددرادامه ی مطلب
حجم : 10 mb
قالب : pdf
راهنمای بازکردن فایل ها راازلینک زیردانلود کنید
برچسبها:
با اهداسلام خدمت همه شما بزرگواران
در ادامه ی مطلب می تونید مجموعه ی انتخاب که شامل 41 سوال تستی از کتاب های فارسی، ریاضی ، قرآن ، علوم و هدیه های آسمان مر بوط به پایه دوم رو دانلود کنید
مجموعه ی چهار گزینه ای انتخاب
برچسبها:
طرح درس روزانه ریاضی دوم دبستان
نام درس: ریاضی دوم دبستان موضوع: آمادگی یرای جمع های فرایندی صفحه: 28 زمان: 45 دقیقه تهیه کننده: جالینوس داوری
هدف کلی:
آمادگی برای جمع و تفریق های فرایندی
اهداف جزئی:
آشنایی دانش آموزان به بسته های ده تایی و یکی
آشنایی دانش آموزان با جمع بسته های ده تایی و یکی
آشنایی دانش آموزان با جمع اعداد دورقمی
اهداف رفتاری:
دانش آموزان بسته های ده تایی را از هم تشخیص بدهد
دانش آموزان در جمع و تفریق اعداد دورقمی ابتدا به بسته های ده تایی توجه کند.
مهارت استفاده از بسته های ده تایی را کسب می کنند.
روش های تدریس:
الگوی پیش سازمان دهنده، اعضای تیم،بحث گروهی،پرسش و پاسخ
مواد و رسانه های آموزشی
کتاب ریاضی؛ بسته های ده تایی و یکی
ارزشیابی آغازین:
ارزشیابی از درس قبل (جمع اعداد یک رقمی) ، انجام یک فعالیت دست ورزانه(بسته های ده تایی را با یکدیگر جمع می زنیم)
ارائه درس:
معلم درحالی که بسته های ده تایی و یکی در دست دارد وارد کلاس می شود. همچنین دسته هایی که دانش آموزان درست کرده اند و به کلاس آورده اند را روی میز قرار می دهد و توجه دانش آموزان را به بسته ها جلب می کند. یک بسته ی ده تایی و 4 یکی بر می دارد و عدد 14 را می سازد همچنین از دانش آموزان می خواهد با بسته های خود این عدد را بسازند. همچنین برای عدد مثلا 23 از دانش آموزان می پرسد چن بسته ی ده تایی و چند یکی را برداریم دانش آومزان جواب می دهند: دو بسته ی ده تایی و 3 یکی. سپس با کنار هم قرار دادن بسته ها ی ده تایی و یکی حساب می کنند این دو عدد روی هم چند می شوند. در مرحله روی هم قرار دادن توجه دانش آموزان را به این نکته جلب می کنیم که ابتدا 2 بسته ده تایی را به عدد 14 اضاف می کنیم حالا جواب چند می شود؟همه جواب می دهند34 در مرحله بعد 3 یکی را روی آن می گذاریم حالا چند می شود؟ بچه ها جواب می دهند: 37. این کار را با اعداد دورقمی دیگر هم انجام می دهیم تا دانش آموزان به این نتیجه برسند که برای جمع اعداد دو رقمی بهتر است اول بسته های ده تایی را به آن اضاف کنیم سپس یکی ها.
ارزشیابی تکوینی:
دانش آموزان را در گروه های خود به فعالیت جمع های دو رقمی و ساختن عددهای دو رقمی به وسیله ی بسته های خود واداریم.
تعیین تکلیف:
هر دانش آموز با بسته های دو تایی خود یک عدد دو رقمی بسازد. در گروه های دونفره عددهای خود را با هم جمع می کنند.
برچسبها:
- سوره نباء زمان: 15:28 دقیقه دانلود کنيد
- سوره نازعات زمان: 14:01 دقیقه دانلود کنید
- سوره عبس زمان: 12:07 دقیقه دانلود کنید
- سوره تکویر زمان: 8:12 دقیقه دانلود کنید
- سوره انفطار زمان: 6:50 دقیقه دانلود کنید
- سوره مطففین زمان: 15:06 دقیقه دانلود کنید
- سوره انشقاق زمان: 7:47 دقیقه دانلود کنید
- سوره بروج زمان: 8:08 دقیقه دانلود کنید
- سوره طارق زمان: 5:08 دقیقه دانلود کنید
- سوره اعلی زمان: 5:57 دقیقه دانلود کنید
- سوره غاشیه زمان: 6:59 دقیقه دانلود کنید
- سوره فجر زمان: 11:30 دقیقه دانلود کنید
- سوره بلد زمان: 4:58 دقیقه دانلود کنید
- سوره شمس زمان: 4:19 دقیقه دانلود کنید
- سوره لیل زمان: 5:31 دقیقه دانلود کنید
- سوره ضحی زمان: 3:07 دقیقه دانلود کنید
- سوره انشراح زمان: 2:16 دقیقه دانلود کنید
- سوره تین زمان: 2:54 دقیقه دانلود کنید
- سوره علق زمان: 5:20 دقیقه دانلود کنید
- سوره قدر زمان: 2:19 دقیقه دانلود کنید
- سوره بینه زمان: 6:45 دقیقه دانلود کنید
- سوره زلزال زمان: 2:48 دقیقه دانلود کنید
- سوره عادیات زمان: 3:10 دقیقه دانلود کنید
- سوره قارعه زمان: 3:08 دقیقه دانلود کنید
- سوره تکاثر زمان: 2:24 دقیقه دانلود کنید
- سوره عصر زمان: 1:27 دقیقه دانلود کنید
- سوره همزه زمان: 2:40 دقیقه دانلود کنید
- سوره فیل زمان: 2:07 دقیقه دانلود کنید
- سوره قریش زمان: 1:52 دقیقه دانلود کنید
- سوره ماعون زمان: 2:27 دقیقه دانلود کنید
- سوره کوثر زمان: 1:18 دقیقه دانلود کنید
- سوره کافرون زمان: 2:14 دقیقه دانلود کنید
- سوره نصر زمان: 1:46 دقیقه دانلود کنید
- سوره مسد زمان: 1:52 دقیقه دانلود کنید
- سوره توحید زمان: 1:12 دقیقه دانلود کنید
- سوره فلق زمان: 1:42 دقیقه دانلود کنید
- سوره ناس زمان: 1:57 دقیقه دانلود کنید
برچسبها:
.: Weblog Themes By Pichak :.